Sveiki ! Paturpināšu šo tēmu par cik tika nomēģināts original Yamaha BC3a ... tātad ir iespaidi , vērtējums un salīdzinājumi.
Par Yamaha BC3a - tātad pēdējais no iespējamajiem yamahas BC izražojumiem. Komplektā ir tā austinja ar visu iekārtu, uz iekārtas sāna ir divas pogas - jūtība un balanss. Divas lokanas
caurulītes - viena variantam ja austinja karājas uz kakla, otra ja tiek likta kā ausis. Un munštuks (tas kurā pūš). Munštukam ir elementāri regulējams
caurums, kas pūtējcilvēkiem nodrošina ilūziju ka tiek pūsts vairāk vai mazāk reāls pūšamais instruments kam gaiss skrien cauri. Praktiski iesakāms arī citos gadījumos šo ekstru
lietot, jo ja nav gaisa caurplūdes būs diezgan grūti ilglaicīgi lietot. Bez tam , pa to caurumu izpūšas ārā siekalas, bet ja caurums ciet , viss iekshā sapūstais turpat arī paliek.
Pirms lietošanas iekārta jākalibrē. Pirmais kas jādara, jāpieregulē munštuka cauruma izmērs pagriežot pie munštuka esošo plastmasas puļķīti. Griež tikmēr kamēr ir sajūta ka pūšana
būs komfortabla, tas ir, gaisa pretestība būs tik liela kā pierasts pūšot kādu instrumentu vai arī nerada nelāgu papildus piepūli. Tālāk pieregulē jūtību - es uzgriezu max, jo neredzu
vajadzību likt mazākus lielumus .... gluži plaušas jau ārā izpūst nevajadzētu, bet varbūt ka kādam vajag mazāku jūtību, tad viss ir iespējams. Pēdējais regulē balansu (lielākā podzinja). Doma
tāda, ka groza to pogu un atrod robežu pie kuras pārsniegšanas iekārta pati sāk generēt signālu. Var iestādīt uz robežas , bet var arī lai jau kaut kādas sākuma vērtības generē bez pūšanas, vai
arī likt mīnusā lai sāktu strādāt pie kāda noteikta spiediena. Tas arī viss , ja viss izdarīts var droši lietot.
Par iespaidiem no BC3a lietošanas - principā pēc konstrukcijas viss vairāk vai mazāk ir pieciešams, bet gadījumā ja nu kas, tad konstrukcija ir viegli izjaucama un cilvēks
ar rokām pareizajā vietā var izbūvēt piemēram citu turēšanas sistēmu vai pievienot papildus sev tīkamu munštuku u.t.t. Galvenais jautājums ir signāls ... un te it kā ir ko padomāt. Lieta
tāda, ka nav tā kā es agrāk domāju, tas ir Yamaha šeit nekādu signāla buferizāciju un stabilizāciju nav iebūvējusi. Un reāli plūsmā ir ļoti daudz "viltus" signālu, kuri rodas vienkārši no spiediena
izmaiņām. Ja mums ir lēna sax vai flautas partija , tad vairāk vai mazāk viss ir ok, bet ja gribam kādu ātru stabules partiju ar improvizācijām un visādiem trikiem, tad viltus signāli ir tik daudz
ka ja 2 šādas partijas palaistu vienā midi portā, ports vienkārši nespēj paņemt tādu intensitāti. Te nu nekas cits neatliek kā sekvencerā skatīt to BC plūsmu un viltus signālu mīnus-pīķus
likvidēt manuāli ar zīmulīša tūli. Nav pārāk grūti, bet laiku aizņem. Pēc rediģēšanas viss ir pilnīgi ok. Vēl tas nozīmē, ka dzīvajā šitam rīkam jāvelta vesels midi ports !!!! Nu bet teiksim tā,
ar visu šito signāla ķibeli rezultāts ir iespaidīgs, tas ir vismaz pūšamie instrumenti skan riktīgi labāk.
Tagad par vairāk vai mazāk lēti-dārgām BC alternatīvām.
Nesen saliku BC no šīs lapas
http://www.ucapps.de/midibox_ext.html tieši šo daļu :
http://www.ucapps.de/midibox_ext/breath ... atics2.gif Šī shēma strādā
identiski kā Yamahas ražojums. Nav noteikti jāmeklē norādītais dārgais un retais sensors, būs labi arī ar kādu lētāku līdzīgas uzbūves. Sensoram jābūt no 1 - 1,5 PSI. Nopirku
kaut kādu motorola pa 12ls laikam elfa.lv, strādā tikpat izcili kaa yamaha. Projekta otrajā etapā nepieciešams konvertors uz midi , tur katram pašam jānolemj vai izmantot midibox
iespējas vai piebūvēt ko citu. Kopskaitā , šī sensora daļa ir meganormāla lietošanai.
Un otrs projekts ko biju jau nolicis tālajā stūrī dēļ viltus signālu daudzuma (nezinādams ka original BC tie arī ir tādā pat daudzumā) ir šāds. Paņem datormikrofonu , pierīko gumijas
trubinju tam tā , lai varētu pūst trubā un no trubas otra gala gaiss pūstu mikrofonā. Dabū vecu datoru, ieliek tur skanjas karti ar gameport+midi opciju. Uztaisa pāreju no gameport uz midi un
dabū normālu midi out. Sagatavoto mikrofonu iesprauzh skaņas kartes mic in. Uz datora uzinstalē veco labo DOS un uzliek skaņas kartes DOS draiverus kā arī dosīgais mixeris noderēs.
Tālāk uzliek šo softu :
http://www.urr.ca/software/converter/about.htm Palasa instrukciju un konfigurē tā lai mikrofona līmenis tiktu konvertēts uz otro BC kontrolieri vērtībās no 1-127.
Labākai darbībai var mikja signālu pafiltrēt ar softa iekšējiem rīkiem. Tas arī viss , pūšam trubā un uz midi out dabūjam midi plūsmu uz 2. kontrolieri, ko lietojam ar kādu no saviem
BC atbalstošiem sintiem, sampleriem vai citiem rīkiem. Rezultāts atkal tāds pats kā yamaha BC3a.
Atklāts jautājums paliek par signāla stabilitātes nodrošināšanu, tiešām prasās papildus algoritmi šim pasākumam. Nezinu kā to risina AKAI EWI vai arī Yamaha nopietnie
wind kontrolieri, nav bijis iespēja izpētīt . Ja kādam tādi rīki ir pieejami, padalieties informācijā.
Visu labu !