Quote:
Quote:
Plikus intrumentus, melodiju, baslīniju salikt jau nav problēmu.. turklāt ar visu struktūru utt.. bet skanējuma ta nav
...apkarināt ar visādiem efektiem, EQ, kompresoriem utt
..un tas ir tas, kas mani visvairāk interesē - kur, ko, kā, kapēc..
Par skanējumu runājot... nu tur ir jāskatās kāpēc skanējums nav, jo, ja piemēram Tu baslīniju saliksi Do mažorā, bet melodiju Re minorā, tad skanējumu labu neiegūsi lai kā saregulētu frekvences vai kompresētu skaņu
Apkarināt ar efektiem... vispirms Tev vajag saprast kurš efekts vai procesors ko dod, tad pats zināsi kur ielikt ko
Principā ir tā, ka kompresors ir jāliek uz jebkuru treku, dažos gadījumos var nelikt varbūt kādiem padiem vai hihatiem, bet tā gandrīz jebkuram trekam. EQ arī protams jāliek uz jebkuru treku un tas jau ir pamat no kura tālāk vari klausīties un pielikt ReVerbu vai Delayu, kuru Hausā lielā vairumā izmanto vokāliem. Un vēl ir daudz jāklausās un jāklausās
P.S.
Nevajag aizmirst arī par, tik pašsaprotamo, volume, jo dziesmā parasti nav divi tracki ar vienādu skaļumu
Taisnība jau vien ir, ka kompresoru izmanto mūsdienās bieži elektroniskajā deju mūzikā. Cik esmu paklausījies citus žanrus, tad kompresori netiek izmantoti tik bieži kā elektroniskajā deju mūzikā. Bet jautājums ir kapēc kompresiju izmanto tik bieži? Cik Es esmu pamanijis (Esmu stiprs iesācējs), tad tas padara skaņas spožākas, gaišākas.
Kas attiecas uz skaļumiem uz celiņiem jā, vienāds skaļums ir reta parādība. Pēc informācijas smelšanās no ārzemju forumiem un personīgās pieredzes varu teikt, ka viss pasākums notiek ap kiku - kiks ir elektroniskās deju mūzikas pamatā. Šeit neiet runa par basiem un bassline, ir cilvēkiem mode jauks basu ar kiku. Mūsdienās kiks var būt gandrīz bez basa efekta, basus panāk ar paraugiem vai bassline sintizātoriem. Pēc šī principa ir labās dzirdami basu melodijas.
Galvenais instruments ir dzirde. Netici visam, ko Tev rāda datora ekrāns vai VU. Ieklausies tajā ko dzirdi, kautvai aizver acis, ja actiņas šaudās pa ekrānu un tomēr vēro kādu analizātoru vai kautko citu. Tikai pēc dzirdes varēsi noregulēt efektu vai kautko citu pareizajā pozīcijā.
Izmanto panorāmas skatu kā nākas. Neliec visas skaņas centrā cerot uz labu skanējumu, nekas nesanāks lādzīgs. Ir gadījumi, kad var uztaisīt kautko klausāmu, bet tas nebūs tas ko vēlies dzirdēt, plus tas prasīs daudz laika un piepūles krāmējoties gar EQ, kompresijām, delejiem, Choriem utt.
Neliec pamatskaņu uz 0db. Pievienojot vēlvienu skaņu uz 0db jau iet pāri. Nolaid pamatskaņu vismaz uz -6db. izliksies, ka skan klusu, bet vari taču pagriest skaļāk skandas. Masterings ietver sevī skaļuma palielināšanu un multiband kompresiju, kas uzdzīs tavu dziesmu līdz 0db atzīmei.
Neapgrūtini Savu datoru ar lieku slodzi. Izmanto liederīgāk saglabājot VST/I spraudņu, vai hardware paraugus uz cietā diska ar 32bit Floating Point kvalitāti. CD kvalitāte ir 16 bit, to Es zinu, bet ir instrumenti, kas dod ārā kvalitatīvāku skaņu. Es personīgi samazinu līdz 16 bitiem un 44100 khz paraugu kvalitātei tikai pēc masteringa. Ne visus paraugus varēs saglabāt, jo būs nepieciešamība pēc automatizācijas. Tagat varēsi izmantot vairāk (kvalitatīvākus) miksēšanas spraudņus uz kanāliem, pat varbūt pieķert klāt jau masteringu.
Paklausies dziesmu uz vairākām iekārtām, vai skan labi. Tev liksies ka skan labi, bet paklausoties uz kaimiņa mūzikascentru skanēs pēc ... labāk neteikšu. Zinu ka tas ir viens no galvenajiem masteringa uzdevumiem, bet pie tā vajadzētu pievērsties jau miksējot. Neticu, ka visi iesācēji šajā forumā veido mūziku uz profesionālām skandām un labām skaņaskartēm. Tas ka ir jātaisa dziesma uz austiņām, manuprāt, ir galīgi garām.
Austiņas izmantoju jā, bet ne visu laiku. Es paklausos uz savām skandām un uz austiņām. beigās rezultāts ir tīri labs.
Nepārplidini ar efektiem, tā teikt neaizraujies. Podziņas rādītājs 100 nav domās, lai Tu viņu uzgriestu līdz galam. Pēc pieredzes skaku ka neesmu uzgriezis nevienu efektu līdz 100. Man pietiek ar 1-5-20-30 Wet daļu no efekta.
Vai dziesmu esmu uztaisijis DJ var pārbaudīt viegli. Saglabā dziesmu uz cietā diska, nomasterē un ieliec kautvai Virtual Dj un mēģini iemiksēt setā. Varu droši teikt ka Tev ir kaut mazākā nojausma par to, kā dziesmai ir jāmiksējas un jāskan pārklājoties pāri otrai dziesmai līdz vietai, kurā skaļumu pirmajai dziesmai nolaid līdz -inf stadijai.
Izmanto kvalitatīvu reverb efektu, viskvalitatīvākie ir ar impulsa tehnoloģiju.
Pēdējā lieta ko varu piebilsti ir - izmanto savu izdomu, un nekopē citus, kā arī nepieņem profesionālu padomus par pilnīgi pareiziem un Tev atbilstošiem. Cik cilvēku, tik variantu un iespēju panākt rezultātu vairākos veidos. No maniem padomies labi ja piefiksēsi un pamēģināsi tikai dažus. Būs cilvēki kas mani apstrīdēs un saukās par muļķi, bet es tādiem nepievēršu uzmanību, jo zinu kas manuprāt ir labāk un Man piemērotāk. Visu ko esmu uzrakstijis šeit ir pēc manas pieredzes un pētījumiem 7 mēnešu laikā strādājot ar Ableton Live Digitālo audio darbstaciju. Ceru ka kautkas noderēs, un paliks prātā.
PS: padomā pie reizes par tekstu: "The deeper, the shorter."