Quote:
Ja jums būtu bijusi iespēja kādus 20 gadus pašķirstīt tādus Pro žurnālus, kā Studio Sound, Mix, Home and Studio Recording, Pro Sound News un paskatīt visdažādāko studiju (arī visprestižāko pasaulē)Kontroles telpu bildes, tad redzētu, ka starp visiem citiem monitoriem tur neiztrūkstoši būs Yamaha NS 10- Studio (pazīt var pēc baltajiem difuzoriem). Tos vairs neražo, jo nav pieejama viena dabīga kokšķiedras sastāvdaļa, kurai nevar atrast analogu. Var nopirkt vienīgi lietotus, ko arī iesaku. Tāpēc brīnos par izteikumiem, ka Yamahas monitori ir slikti. Varbūt jaunie NS10 aizstājēji (tie ir aktīvie) tiešām nav tik labi- to es nezinu. Paskatieties dažādu studiju mājas lapās- noteikti ieraudzīsit Yamaha NS10.
Izvēloties monitorus runa nav par to, kuri skan vissmukāk, bet gan kuri skan visprecīzāk, vispareizāk. Jebkurš monitors, kuram būs drusku "mīkstāki" un vairāk basu un drusku vairāk augšu liksies "labāks" par NS-10. Bet miksējot uz tādiem "labākiem" iegūsiet tiešu spoguļefektu- samiksētajā mūzikā būs tieši par tik pat mazāk basu un augšu, jo jums būs licies ka ir pietiekami, bet īstenībā monitors atskaņoja vairāk. Tāpēc uz "plikajiem, cietajiem, kokainajiem un kā vēl ne sauktajiem" bet pilnīgi lineāri skanošiem NS-10 būs vispareizākais rezultāts, kas vienlīdz labi skanēs uz visām "tumbām". Un tāds ir īstu studijas monitoru uzdevums. Šajā ziņa Yamaha NS-10 Studio ir pasaules standarts, kas par laimi nav nemaz tik dārgi- jauni ap $400 par pāri. Laimīgs tas kurš tādus vēl dabūs!
Mja, taisnība par tiem NS10. Ja palasās intervijas ar pasauleslavenu studiju "mikseriem" un masterētājiem, tad daudzi kā visneaizstājamāko tooli uzskata NS10. Pats gan neesmu dzirdējis kā skan ne jaunie, ne vecie.