Quote:
tad Tev nebūs ne silts ne auksts vai Tavs maiks maksaa 2000$ vai 99.99$.
Bottom line. Ņem ciet. Bedroom studijai būs labs.
Nu i ko. Tātad problēma atrisināta un šādi tādi secinājumi ir. Vienvārd sakot - Overflow, pilnībā pārliecinājos par tavu teikto nu pat kā pēc nelielas 2 kondiķu patestēšanas darbībā šajā cenas grupā.
Paņēmu TSM MT103 ar pilnu aboimu (popfiltrs, statīvs, kārtīgs kabelis)
Otrs testobjekts bija Behringer B1.
Te tāds primitīvs mans pabakstīšanas rezultāta viedoklis par šiem abiem, varbūt ja kāds nonāk šādas izvēles priekšā tad tam kas noder no tālāk murgotā. Tātad mikrofons ierakstam mājas apstākļos:
Saslēdzu abus pie viena miksera, vienādiem uzstādījumiem EQ, tad dzenot caur Vocal Enhancer, pēc tam caur kompresoru. Nosēdās cilvēks pie abiem miķiem vienlaicīgi un runāja, pēc tam akustisko ģitāru mierīgi pamauca, kamēr pārslēdzu uz ausēm tad vienu tad otru miķi pārmaiņus lai saprastu atšķirības skanājumā. TSM miķis izcēlās ar lielāku skaņas detalizāciju, izteiktākām augšām, izteikti spēcīgākām zemajām frekvencēm, bet lielāku telpas trokšņu iespaidu virs 10kHz (nu augšas). Patika TSM skaņa vairāk uz kā arī balstījos tālāk.
Manam gadījumam noderēja krietni TSM pārslēdzamie līmeņi (0dB; -10dB; -20dB) - vis optimālākais izrādījās pēc ieraksta testa vokālam -10dB ->
1)pie -20dB uzstādījuma miķim izejas signāls ir par vāju priekš mana miksera preampa un noregulējot līmeņus sāk pārāk augstu kāpt visas sistēmas s/n, šo varētu atstāt bungu ierakstam, lai gan miķa pases datu max SPL 125 dB - bungām šķiet būs tā paīss.
2)pie 0dB uzstādījumam izejas signāls ir spēcīgs un kvalitāte laba, bet pamatīgi sāka ierakstā konkurēt telpas skaņas nepilnības veidojot ļoti slimīgi riebīgu reverbu, kā arī sāka parādīties ārpus telpas trokšņi ievērojami.
3) -10dB variantā vis optimālākais variants, trokšņi gan ir pie -45dB telpā un virs 10 kHz vis spēcīgāk (lietojot HighPass filtru uz miķa - 75Hz), bet skaņa patīkama un atbilstoša telpas īpatnībām. Kvalitāte apmierina.
Mocīju šos abus ierastā mēbelētā dzīvojamajā istabā ~18m^2, no ārpasaules šķir stikla pakešu logs ~1,5 m^2 laukumā. Rīgas centra mūra ēka, sienas tapetes, grīda tepiķis, ārā aiz loga metrus 15 zemāk baisa satiksme pa bruģi. Nu tā teikt izvēlēta ierasta istaba kā lelākajai daļai klātesošo droši vien.
Secinājumi - kolosāli nav, bet mājas apstākļos var ierakstīt visnotaļ normālā kvalitātē kādu instrumentu un vokālu (problēma būs ar klusi skanošiem instrumentiem solo vai klusi paredzētu čukstošu vokālu utt). Ar šo mikrofonu gan ir sasniegti telpas iespēju griesti - mikrofona paša trokšņu līmenis ir zem -60dB (iepakoju skaņas izolācijā un nomērīju). Iespējams ka kādā klusā dzīvoklī/mājā ārpus centra varētu sasniegt nedaudz labākus rezultātus bez speciāli iekārtotas telpas bet neko diži.
Ja jāizdara vēlreiz būtu izvēle, švakāku miķi šim mērķim neņemtu, dārgāku arī nē. Telpa šoreiz ir latiņa kuru patiešām nepārlēkt ar mikrofona kvalitāti. Līdz ar to mājas ierakstiem manuprāt 80Ls miķis + 60 Ls par kabeļiem, statīvu, popkileru un lažām ir labs un savu cenu attaisnojošs ieguldījums. Skaņa laba, parametri der. Tas tā murminot te. Starp citu runājot par statīvu - tas gan ir jāņem naudu nežēlojot - iesaku.
p.s. protams ja tekstā ir lažas kādas piekomentējiet, tāds nu mans viedoklis kā iesācējam nopietnu ierakstu jomā. Varbūt kādam nākamajam mikrofona pircējam šādam mērķim noder.